onsdag 25. mai 2011

Kosthold

Nå om dagen er det sykling til og fra jobb som gjelder. Med frisk bris så er det kjempe trening med bare 25km til og fra jobb.
I det siste har jeg ikke kommet med noe vekt tall eller kropps mål, det er bevisst for å komme med disse den dagen da rittet er. Da ser dere om jeg har klart målet jeg satte meg.
Det eneste som er i veien for klare dette er kostholdet mitt. Jeg har en hverdag der jeg ikke planlegger mye, og da blir det slurv med kostholdet. En veldig sjelden gang i uke dagene kjenner jeg at går tom for energi når sykler til jobben, det er rett og slett slurv.
Forkosten er det måltiden som jeg er på passelig med å har fast hverdag. Da går det i havregryns grøt med melk og banan, for meg er det en knall start på dagen. Også er jeg vane dyr, så det går mye i havregrynsgrøt og knekkebrød, dette gjør da at mat blir kjedlig og et ork. Da blir det gjerne til at jeg unner meg noe ekstra i lunsjen på jobb, som tryggt kan beskrives som ikke veldig sunt
Så nå må det planlegges og lages mer variert, god og sunn mat, rett og slett bli mye flinkere.
I dag tok jeg det første skritt i riktig retning og etter tips fra her, men med min egen vri

Ingredienser:   
1 fullkornswrap
Grillet kylling
Hjertesalat
Tomat
Paprika
Agurk
Mais
Løk
En bit Green jalapenos.

Jeg lagde ferdig grønnsak delen av wrapen min hjemme og hadde den grilla kyllingen i en egen boks for å varmen den microen på jobb. Ble kjempe god men skulle gjerne  hatt noe å smørt ut over fullkornswrapen da den så ut til smuldra opp fordi den var litt tørr. Vi får prøve igjen å eksperimenter litt, men en knall god lunsj var det og godt alternativ til knekkebrød med makrell i tomat.


3 kommentarer:

stig sa...

så rimelig nice ut den der... ble jo ikke mindre sulten av det der!

bente_me sa...

Du mangla guacemolen;)

semming sa...

Det var nice Stig, men ble litt klin av at lefsa gikk litt i oppløsning av fukt fra de grønnesakene

Bente du vet at jeg ikke spiser slikt "svineri" også bruker man en evighet på lage det jo