søndag 22. mai 2011

Vær og vind

Ja i dag stakk jeg på min andre fellestrening til Bogafjell sykkelklubb, men det var bare jeg som møte opp. Det var et større ritt i går og dårlig vær, så det var nok derfor.
Litt synd for i dag kunne jeg virkelig trengt noen å trene med. Med regn i lufta og kulling vind er det vanskelig å motivere seg selv.
Men fikk nå til en tur på 56km, å i det noe ekle været brukte jeg 2 timer og 13 minutter på turen. Forbrent  2200 kcal og hadde en gjennomsnitts fart på 26,2 km/t. Det ble også en ny farts rekord på 67,3 km/t.

Kan ikke si meg annet en fornøyd med turen bortsett fra en ting. På turen som jeg har sykla før er det en skikkelig bratt og tung bakke, der jeg faktisk måtte stoppe opp 4 ganger. Fordi landeveis sykkelen er alt for tungdrevet og jeg for dårlig form til klare å tråkke den opp monsterbakken. Men en trøste er at slik blir det fremgang av.
Etter trening liker jeg å innta ei Litago sjokolade melk, mye er fordi jeg har hørt at dette skal være bra å restutisjons drikke etter ei trening.

4 kommentarer:

Louise sa...

Så flink du er! Skjønner ikke at du tørr å sykle så fort :P hjelp! Det er litt bra at du ikke klarte alle bakkene... da hadde du ikek hatt noe å strekke deg etter ;) Nå vet du jo hva målet er! :)

Det er bare å komme til Bergen og teste ut :) hihi

Anonym sa...

Takk for kommentar inne på bloggen min :) Så sprek du er, og så bra at du gjennomførte treningsøkten selv om du ble alene! Knallbra header du har på bloggen din forresten - Den passet skikkelig bra til navnet på bloggen ;) Stå på videre - Bakkene blir lettere for hver gang du sykler dem :)

stig sa...

du, ta en yt restitusjonsdrikk etter trening, bedre enn litago'en! men kan og bli med å sette opp noe litt bedre med tanke på karb og proteiner som "etter treningsdrikk" til deg om du vil! har jo noen triks i ermet!

semming sa...

Takk Louise, er bare herlig sykle så fort De bakkene irriterer meg voldsomt.

Takk til deg og Line. Jeg er jo sta så må trene når førstes kommet over dørstokkmila

Stig jeg drikker litago for 2 ting.
Den er billigere en YT og smaker bedre en yt`en så kan leve med den lille forskjellen i optimalitet. Men vi kan jo koke sammen litt kosthold en dag, bare det ikke bare blir pulver.