mandag 4. april 2011

Slitsom mandag.

Ettersom søndags planene mine på trenings fronten falt litt i grus, følte jeg at jeg måtte ta det igjen i dag. 

Jeg begynte med 14,4 km oppvarming på sykkelen. Etterfulgt av 4x4 bakkeløp, der jeg prøver å holde bakkedraget i puls sone 4 på puls klokka mi. (Polar sin defenisjon på sone 4 Hard er: 80–90% av HR max. Varighet 2–10 minutter Effekt: Økt evne til å opprettholde utholdenhet i høy fart. Oppleves som: Forårsaker muskeltretthet og tung pust) 

Mens mellom hvert drag prøver jeg å holde meg i sonen under, altså 3(Polar sin defenisjon på sone 3 Moderat 70–80% 133–152 bpm 10–40 minutter Effekt: Øker det generelle treningstempoet, gjør det lettere å utføre anstrengelser av moderat intensitet og øker prestasjonsevnen Oppleves som: Stabil, kontrollert, rask pusting)

Siste draget i dag tok jeg en maxpuls test og kom ut med resultatet: 184. Du kan lese litt om maxpuls inne her. 
Jeg avslutta dagens økt med 12,5 km på sykkelsete hjem.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Sjef Tor... skulle hatt din viljestyrke.

Cecilie sa...

Heilt enig. Misunne deg for den :)

semming sa...

Jo takk er hyggelig å høre, men tror nok ikke jeg har mer viljestyrke en dere eller noen andre der ute i verden

Christine sa...

Godt jobba :-)
Jeg må også teste maxpuls en dag. Men akkurat det er verdens slitsomste greie så jeg har det med å utsette :-)