søndag 10. april 2011

Langtur

Da var årest første ordentlige langtur tilbake lagt for min del.
Starten gikk kl 08.00 i dag morges med to andre karer.  Det ble 75,52 km på 3 timer og 11 minutter. Det blir en gjennomsnitt fart på 23,8km/t. Det føler jeg er bra på en så lang tur med MTB sykkel. Gjennomsnitts puls 145 slag og 2756 forbrente kalorier.
Noe av turen la vi inn på løpya til Nordsjøritett, blant annet den berykta Tinghaug bakken.  Det er en av de verste bakken jeg har fått prøve meg på sykkel i.

Bakken er verre i virkligheten. Leste på nett at den er 800m, og er voldsomt bratt.
 Det var noen partier på sykkelturen jeg fikk testa ut formen skikkelig, der jeg bare tråkkte knallhardt på.  For en herlig følelse at det da stemte. Fikk litt bedre følse rundt å delta i Nordsjørittet.

Da har jeg planlagt litt med treninga neste uke, fortrinnsvis blir det sykling til jobben. Det vil si 2,5 mil hver vei. Hvis formen og været tillater det så kan hende jeg sykler omveier for å få kilometer på sete.
  • Mandag: Sykle til jobben.
  • Tirsdag: Sykle til jobben med innlagt stopp til bakkeløp jogging.
  • Onsdag: Sykle til jobben
  • Torsdag: Sykle til jobben.
  • Fredag: Bakke trening sykkel (ikke med tanke på kapasitet, men mer for lære et godtbakke drag)
  • Lørdag: 60min spinning på toppform
  • Søndag: Langtur.

Ingen kommentarer: