søndag 13. mars 2011

Uke slutt

Da var nok en uke snart avslutta. 
Denne lørdagen starter jeg friskt med 60 minutter spinning. Det var samme instruktør og time som på tirsdagen som var. Siden jeg kjente igjen "sykkelruta", så da var det bare knalle på. Var en herlig time, men ble bare med denne treningsøkta på lørdagen.

Hadde en del annet måtte gjennom denne dagen også, nemlig litt shopping. Kjæresten min Bente kjøpte seg en ny brukt bil. Jeg kjøpte meg litt ekstra utstyr til den ny sykkelen jeg kjøpte meg på fredag.  Kommer med bilde og info om denne i neste uke da jeg har fått den. I tillegg til det ble det en Polar FT7 i kraftig forsinket bursdags gave til Bente og til meg selv ble det en RS800CX.
Ny klokka i bike utgave    


I dag var det jo bare å trene for å få testa ut denne nye klokka. Selv med dette som inspirasjon var jeg veldig lite inspirert til å trene i dag. Der var skikkelig grått og trist vær ute. I tillegg forstrekte jeg en muskel i nakken tidligere på dagen, ingenting stemte.. Allikevel var jeg ute å jogga på Sola stranda.

Før i dag tok jeg Polar fitness test på klokka. Testen går ut på sitte å slappe av mest mulig. Ut fra dette kommer den opp med et index tall, mitt ble 33 som er i aldersgruppen 25 til 29 Fittness level low, og en maks puls på 175. Ikke noe særlig bra resultater det, men har bestemt at løpet av kommende uke blir det en maks puls test på meg, for å finne ut den reele makspulsen min.
Prøvde å trene i puls sone II  (80-90 % av maks puls) i dag. Det funka fint for meg, men følte gjerne at de var litt lav intensitet. Med maks puls på 175 er det gjerne ikke så rart.

Ellers har jeg prøvd å regna sammen kalorier for dagens mat og trening. Maten har spist i dag er sånn rundt 1900 kcal og forbrent 519 kcal. Så føler meg nå mye mer fornøyd med dagen nå en før i dag.

1 kommentar:

Louise sa...

Jeg får aldri lov til å kommentere lenger. Er et eller annet feil hver gang. Kanskje det er internet explorer. Nå prøvde jeg med chrome, og nå går det jo... rart :)

Gøy med pulsklokke da. Ny motivasjon! Flink å trene du :) Ha en fin kveld, og god uke!