onsdag 10. august 2011

En perle i mjøsa

I dag har jeg vært på sykkeltur på en perle i mjøsa nemelig Helgøya. Litt info om turen og Helgøya finner du her.
Turen startet i regnet og endte i solskinn, ikke ille det. Turen gikk nesten rundt hele Helgøya, men underveis fikk jeg øye på en gammel natursti langs veien. Så da tok jeg inn på den, det ble ei god og møkkete økt på stien opp mot øyas høyeste punkt, Eiksberget (331 moh). Sleipe og glatte stier med røtter og steiner var litt mer teknisk og hardt en det jeg er vant til, så dette var absolute ei go økt. Hele turen ble 35km og jeg satt på sykelsen i 2 timer og 12 minutter meste av dette var asfalt, men et midt parti i terrenget da altså. Det er faktisk første gang jeg sykler ei skikkelig terreng økt. Og den jeg kjenner i beina nå
Møkkete, men fornøyd etter turen

3 kommentarer:

Louise sa...

hørtes ut som en morsom tur :) Jeg liker terreng!

stig sa...

Flink, har savna masse oppdateringer her!

semming sa...

Hei, ja stig nå er det bare følge med utover for det kommer til bli litt mer liv her etter ferien. Må bli litt mer strukturert.